Cursus Storytelling en Content: vertel je verhaal!
Op zoek naar een praktijkgerichte cursus Storytelling en Content? Leer in één dag hoe je een eenduidige corporate story formuleert en verspreidt via al je kanalen!
Storytelling is verweven in het huidige contentlandschap. Want de consument van nu bereik je middels verhalen; heldere en boeiende corporate stories die emoties oproepen bij (potentiële) klanten. Als bedrijf met een groeiwens wil je hier ‘iets’ mee doen. Maar hoe start je nu eigenlijk met corporate storytelling?
Cursus Storytelling en Content: theorie versus (jóuw) praktijk
Veel storytellingcursussen richten zich sterk op theorie en voorbeelden. Natuurlijk is het goed om hiervan op de hoogte te zijn, maar in de praktijk missen veel ondernemers concrete handvatten, tools en richtlijnen waarmee ze zelf aan de slag kunnen gaan.
In de cursus Storytelling en Content focussen we minder op de theorie en meer op de praktijk. Hoe kan jouw bedrijf constructief aan de slag gaan met storytelling? Deze vraag staat in elke module centraal. Aan de hand van checklists, vragenlijsten en praktische tips laat ik je zien hoe je jouw verhaal kunt formuleren. Aan het eind van de cursus kun je gestructureerd aan de slag gaan met het creëren en implementeren van je corporate story.
Voor wie?
De cursus Storytelling en Content is geschikt voor iedereen die actief aan de slag wil gaan met het opstellen van een corporate story. Bijvoorbeeld:
• Ondernemers: mkb’ers en zzp’ers
Trek klanten aan door je bedrijf op verhalende, authentieke wijze neer te zetten.
• Marketing- en contentmanagers
Schrijf content voor je organisatie of voor je klanten op basis van een stevig storytellingfundament.
• Communicatiemedewerkers
Creëer eenduidige storytellingcontent voor je organisatie volgens een gerichte strategie.
Wat kun je na afloop?
Na het volgen van de cursus Storytelling en Content:
- Kun je jouw corporate story stapsgewijs opstellen aan de hand van concrete vragenlijsten en praktische tips;
- Bezit je de tools waarmee je storytelling succesvol toepast in de praktijk;
- Kun je jouw corporate story vertalen naar content;
- Weet je hoe je jouw corporate story moet verwerken in een contentplan en -kalender;
- Teken je niet alleen jouw story uit, maar ook die van je buyer persona.
Wat komt er aan bod?
Tijdens de cursus Storytelling en Content krijg je antwoord op de volgende vragen:
- Hoe vind je jouw authentieke verhaal?
- Hoe organiseer en coördineer je een brainstormsessie over storytelling?
- Wat zijn de 9 elementen van een storytellingdocument?
- Hoe maak je een storysheet?
- Wat is de story van je buyer persona?
- Hoe schrijf je over-ons-pagina’s en biografieën die aansluiten op je corporate story?
- Hoe profileer je je online met een biografie?
- Hoe maak je de vertaalslag van corporate story naar content?
- Welke elementen moet je opnemen in een contentplan en -kalender?
- Hoe zet je social media in?
- Welke praktische tips voor contentcreatie kun je meenemen in je strategie?
De cursus Storytelling en Content is opgedeeld in verschillende modules. Middels voorbeelden, vragenlijsten, tools en tips brengt elke module je een stap dichter bij het formuleren van jouw corporate story.
Klaar om aan de slag te gaan met storytelling?
Je kunt de cursus Storytelling en Content op 2 manieren volgen.
1. Open cursus
Open cursussen plan ik regelmatig in. Deze vinden plaats op mijn kantoor in Amsterdam.
Ben je geïnteresseerd in het volgen van een open cursus Storytelling en Content? Neem even contact met me op. Dan breng ik je direct op de hoogte wanneer ik de eerstvolgende inplan.
Cursustijden: 11.00 – 17.30 uur
Aantal deelnemers: max. 7
Kosten per deelnemer: € 445,- excl. btw
2. Incompanytraining
De cursus Storytelling en Content volgen als incompanytraining? Dat is ook mogelijk. Informeer gerust naar de mogelijkheden.
Duur: 6 uur
Kosten: op aanvraag