Contentplan en contentkalender: maak een goede start
Een contentplan nodig om rendement uit je content te halen? Stel een strategie op en zorg voor structuur om je doelstellingen te behalen.
Tegenwoordig kan geen enkele onderneming meer zonder goede content. Van nieuwsbrieven tot whitepapers en van blogs tot e-books: bedrijven sparen kosten noch moeite om hun doelgroep te voorzien van interessante en relevante informatie. Want de hedendaagse consument is wars van loze verkoopslogans en verwacht een showcase van je expertise in de vorm van kwalitatieve content.
Stevige basis met een contentplan
Wil je tastbare resultaten boeken met contentcreatie? Stel dan eerst een contentplan op, zodat je gestructureerd te werk kunt gaan.
In een contentplan komen onder meer de volgende zaken aan bod:
- Je content- en bedrijfsdoelstellingen;
- Je doelgroep;
- De boodschap die je wilt uitdragen;
- De contenttypen en -categorieën waarmee je gaat werken;
- Tone of voice en stijl;
- Een voorlopige contentkalender.
Contentplan opstellen? Schakel een contentspecialist in
Je doelgroep raken met sterke content: dat is je drijfveer achter het opstellen van een contentplan. Het strategische inzicht en de expertblik van een contentspecialist kunnen je hier goed bij helpen.
Inmiddels heb ik bijna tien jaar ervaring als allround contentspecialist. Ik ontwikkel regelmatig contentplannen en content voor bedrijven in diverse branches. Kwaliteit, empathie en creativiteit zijn sleutelbegrippen in mijn aanpak. In samenspraak met jou breng ik je doelgroep, kanalen, SEO-strategie, tone of voice en stijl in kaart. Zodat je gericht aan de slag kunt gaan met content!
Aan de slag met een contentplan?
Wil je structureel met content aan de slag gaan om betere resultaten te behalen? Ik kan een contentplan schrijven op basis van een telefonisch interview, maar je kunt ook een contentsessie inplannen om uitgebreid te brainstormen over je strategie en contenttips en -tools te bespreken. Neem gerust contact met me op om de mogelijkheden te bespreken!