Corporate storytelling: vertel je verhaal!
Aan de slag met corporate storytelling? Denk dan eens na over de volgende vragen: waarom doe je wat je doet? Hoe doe je dat? Wat is het verhaal achter jouw bedrijf? Je antwoorden vormen de basis van je verhaal: je corporate story.
Corporate storytelling: bedrijven met een verhaal
Corporate storytelling is gebaseerd op het idee dat ieder bedrijf een verhaal heeft. En als je deze zogeheten corporate story ontrafelt, formuleert en uitdraagt, gaat je onderneming je verhaal ademen. Daardoor straal je authenticiteit uit en word je een natuurlijke autoriteit binnen je vakgebied.
Waarom is dit nu zo nuttig? Omdat mensen uiteindelijk zakendoen met mensen (en niet met bedrijven). Door corporate storytelling toe te passen kun je je onderscheiden. Doe je dit op de juiste manier, dan wordt je corporate story de reden waarom klanten ervoor kiezen om bij jou klant te worden.
Storytelling en marketing
Wil je dat jouw bedrijf een authentieke autoriteit met een gezicht wordt? Maak corporate storytelling dan onderdeel van je marketingplan. Laat je corporate story als een rode draad door je marketinguitingen lopen. Hiermee positioneer je je stevig als bedrijf en trek je op den duur jouw ideale klant aan.
Corporate storytelling: wat kun je verwachten?
Vaak is het lastig om te bepalen welk verhaal je precies wilt vertellen en in welke vorm je dit het beste kunt doen. Schakel daarom de hulp in van een contentspecialist en tekstschrijver die uitgebreide ervaring heeft met corporate storytelling en marketing. Ik help je graag!
Interesse in corporate storytelling?
Wil je jouw corporate story op papier zetten en in je contentuitingen verwerken? Neem gerust contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.